2022年4月9日 星期六

我愛巴黎J'aime Paris,André Kertész, (安德烈·柯特茲1894- 1985):1930年代巴黎萬象 (Christopher Alexander 選. Book I 第10章第7節The Impact of Living Structure on Human Life. 兼談 Barthes說法, Henri Cartier-Bresson作品,....)

我愛巴黎J'aime Paris,André Kertész, (安德烈·柯特茲1894- 1985):1930年代巴黎萬象  (Christopher Alexander 選. Book I 第10章第7節The Impact of Living Structure on Human Life. 兼談 Barthes說法, Henri Cartier-Bresson作品,....)
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J'aime Paris: Photographs since the twenties - Goodreads
https://www.goodreads.com › 2228462.J_aime_Paris

by. André Kertész ; J'aime Paris · Photographs since the twenties ; Shelves: seers-photographers, keepers-at-least-for-now, favorite-books, hidden-treasures ; News ...


André Kertész, (安德烈·柯特茲1894- 1985):1930年代巴黎萬象 (Christopher Alexander. Book I 第10章第7節The Impact of Living Structure on Human Life. 兼談 Barthes說法, Henri Cartier-Bresson作品,....)


(PDF) Affecting Art: Barthes, Kertész, and Lacan - Academia.edu
https://www.academia.edu › Affecting_Art_Barthes_Ke...

Throughout Camera Lucida Barthes distinguishes André Kertész's photographs as exemplary of the phenomenon of the punctum. I will primarily discuss three of ...

“The Violinist’s Tune” by André Kertész in Barthes’s “Camera Lucida”

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André Kertész (Budapest 1894 – 1985 New York) supported Brassaï, inspired Henri Cartier-Bresson, is considered one of the founders of photojournalism, and introduced stylistic elements into photography that can still be found in works by contemporary photographers. At heart, he was a photographer and artist in equal measure, poetic, probing, vital, independent in thought and actions. In a word, he was a master of photography, whose long period of production was very influential.



https://artblart.com/tag/roland-barthes-contemplative-photography/




 安德烈·柯特茲匈牙利語André Kertész,1894年7月2日-1985年9月28日),本名柯特茲·安道​​爾Kertész Andor),匈牙利裔攝影師,以在攝影構圖專題攝影領域的開創性貢獻著稱。由於其非傳統的攝影角度和風格,他在生涯早期未獲得普遍關注,但現今他被認為是對後世影響最為深遠的攝影記者之一[1][2]

ケルテース・アンドルアンドレ・ケルテスKertész Andor [ˈkɛrteːs ˈɒndor], André Kertész1894年7月2日 - 1985年9月28日)は、ハンガリー出身の写真家。本名(ハンガリー名)は姓を先に表記するケルテース・アンドルだが、日本ではフランス語からの紹介が多いために訳者によってフランス語風にアンドレ・ケルテスと表記される場合が多い。



作品の特徴[編集]

ケルテースは、すぐれた構図(画面構成)を持った、端正な写真作品を多く残した。 ディストーションという、歪んだ鏡像によるヌードのシリーズも残している。

彼のイメージは計算された構図とデザイン、そして軽妙な面白さに特徴がありました。どこにでもありそうな普通の風景が彼の手にかかると不思議な魅力を持ったアート作品になる。(アート・フォト・サイトより)

代表作[編集]

  • モンドリアン宅にて(Chez Mondrian, 1926)
  • ムードン(Meudon, 1928)

関連文献[編集]

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Alexander Semeonovitch Liberman (September 4, 1912 – November 19, 1999) was a Russian-American magazine editorpublisherpainterphotographer, and sculptor. He held senior artistic positions during his 32 years at Condé Nast Publications.

Life and career[edit]

When his father took a post advising the Soviet government, the family moved to Moscow. Life there became difficult, and his father secured permission from Lenin and the Politburoto take his son to London in 1921.
Young Liberman was educated in Russia, England, and France, where he took up life as a "White Émigré" in Paris.
He began his publishing career in Paris in 1933–36 with the early pictorial magazine Vu, where he worked under Lucien Vogel as art director, then managing editor, working with photographers such as BrassaïAndré Kertész, and Robert Capa.[6]

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